TEHNO-CAMP – Stagii de practică pentru elevii din Câmpeni

Stagii de practică pentru elevii din Câmpeni

Program: Program Educație și Ocupare
Prioritate: P8. Creșterea accesibilității, atractivității și calității învățământului profesional și tehnic
Obiectiv specific: FSE+-ESO4.5 Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie
Apel de proiecte: Adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor și personalului didactic din ÎPT – Stagii de practică pentru elevi_ Regiuni mai puțin dezvoltate
Apel: PEO/76/PEO_P8/OP4/ESO4.5/PEO_A3
Titlu: TEHNO-CAMP – Stagii de practica pentru elevii din Campeni
ID: 309203
Obiectiv specific: ESO4.5 „Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+)“
Obiectivul general: Obiectivul general al proiectului il constituie imbunatatirea calitatii, a caracterului incluziv, a eficacitatii si a relevantei sistemului de educatie si formare pentru piata muncii si cresterea gradului de participare a 252 de elevi din IPT, din orasul Campeni, judetul Alba, regiunea Centru, intr-o perioada de 24 de luni, la activitati de invatare la locul de munca, activitati de certificare a invatarii si la activitati pentru dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca.
Obiective specifice ale proiectului:
OS1: Asigurarea cadrului organizatoric optim si implementarea unui sistem de informare coordonata in ambele sensuri pentru participarea a 252 de elevi, din orasul Campeni, judetul Alba, Regiunea Centru, intr-o perioada de 24 de luni, la stagiile de practica, informarea acestora si a potentialilor parteneri de practica, selectia GT si a partenerilor de practica, in contextul dezvoltarii durabile.
OS 2: Dezvoltarea competentelor profesionale a 252 de elevi din GT, pe o perioada de 24 de luni, facilitarea participarii acestora la stagii de practica la agenti economici de profil si crearea unui mediu de practica care sa asigure pregatirea profesionala si certificarea a min. 227 de elevi (min. 90% din totalul GT) in specializarile: Tehnician in activitati economice, Tehnician in gastronomie, Tehnician ecolog si protectia calitatii mediului, Tehnician in silvicultura si exploatari forestiere, Tehnician mecanic pentru intretinere si reparatii, Ospătar (chelner) vanzator in unitati de alimentatie publica.
Durata proiectului: 24 luni
Valoare totală proiect: 2262773.54
Valoarea cofinanțării Uniunii Europene: 1897794.60
Valoare nerambursabila: 1897794.60
Valoare cofinanțare: 63299.87
Acest site aparține BELLEZA S.R.L. și reflectă opinia autorilor. Materialele postate nu reprezintă poziția CE sau a Guvernului României, care nu poartă răspunderea modului în care informația conținută în acest material ar putea fi utilizată.

Activități

A.1.1. Managementul general al proiectului

Această activitate se concentrează pe coordonarea eficientă a proiectului prin implementarea unui plan detaliat, care include monitorizarea constantă a progresului și raportarea periodică către finanțatori. Se organizează întâlniri regulate pentru a urmări stadiul implementării și a rezolva eventualele probleme apărute. Managerul de proiect coordonează echipa, alocă resursele necesare și gestionează riscurile pentru a se asigura că toate obiectivele sunt atinse conform termenelor stabilite. Această activitate se concentrează pe coordonarea eficientă a proiectului prin implementarea unui plan detaliat, care include monitorizarea constantă a progresului și raportarea periodică către finanțatori. Se organizează întâlniri regulate pentru a urmări stadiul implementării și a rezolva eventualele probleme apărute. Managerul de proiect coordonează echipa, alocă resursele necesare și gestionează riscurile pentru a se asigura că toate obiectivele sunt atinse conform termenelor stabilite.
Rezultate preconizate:
• Elaborarea unui plan de implementare eficient.
• Comunicarea eficientă între parteneri și echipa de implementare.
• Monitorizare constantă și raportări conforme cu cerințele finanțatorilor.

A.1.2. Activitati suport pentru managementul de proiect si alte activitati indirecte

Activitatea include măsuri complementare pentru susținerea managementului proiectului, precum informarea publicului și promovarea vizibilității proiectului prin materiale precum afișe, roll-up-uri și postări online. Se asigură conformitatea administrativă și financiară, iar procesele de raportare sunt implementate conform cerințelor ghidurilor de finanțare.

Rezultate preconizate:

  • Crearea și distribuirea materialelor de promovare.
  • Creșterea vizibilității proiectului la nivel local și regional.

Respectarea cerințelor administrative și financiare.

A.2.1. Informarea si selectia GT

Activitatea vizează selectarea a 252 de elevi din calificările incluse în proiect. Elevii din grupul țintă provin din învățământul profesional și tehnic și sunt informați despre beneficiile participării, criteriile de eligibilitate, drepturile și obligațiile din cadrul proiectului. Aceste calificări sunt:

  • Tehnician în activități economice
  • Tehnician în gastronomie
  • Tehnician ecolog și protecția calității mediului
  • Tehnician în silvicultură și exploatări forestiere
  • Tehnician mecanic pentru întreținere și reparații
  • Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație publică

 Elevii interesați primesc sprijin pentru completarea dosarelor de înscriere, iar acestea sunt evaluate în baza criteriilor de eligibilitate.

Se organizează și ateliere tematice care promovează egalitatea de șanse, nediscriminarea, accesibilitatea și dezvoltarea durabilă.

Rezultate preconizate:

  • Minimum 252 de elevi selectați în grupul țintă.
  • Organizarea a 4 ateliere tematice.
  • Realizarea dosarelor complete pentru fiecare participant.

Realizarea a 2 manuale: Manualul egalității de șanse și Manualul dezvoltării durabile

A.2.2. Informarea si selectia partenerilor de practica

Se identifică agenți economici din regiune care corespund calificărilor vizate de proiect. Fiecare partener este informat despre beneficiile și responsabilitățile colaborării. Ulterior, dosarele acestora sunt evaluate pe baza criteriilor de eligibilitate și tehnice, iar agenții economici selectați semnează convenții de practică cu școala.

Rezultate preconizate:

  • Minimum 12 agenți economici selectați.
  • Semnarea convențiilor de practică.
  • Crearea unei rețele sustenabile de parteneri.

A.2.3. Implementarea unui sistem de informare coordonata

Această activitate presupune dezvoltarea unei platforme online care conectează elevii, agenții economici și școala. Platforma permite schimbul de informații despre stagiile de practică, nevoile pieței muncii și ofertele de formare. Este intuitivă și accesibilă, fiind gândită să faciliteze interacțiunea și să sprijine colaborarea între toți actorii implicați.

Rezultate preconizate:

  • O platformă funcțională care integrează nevoile pieței muncii și educației.
  • Creșterea accesului elevilor și angajatorilor la informații relevante.
  • Promovarea unei relații strânse între mediul educațional și cel economic.

A.3.1. Planificarea stagiilor de practica

Aceasta implică organizarea tuturor detaliilor legate de stagii, precum selectarea tutorilor, elaborarea caietelor de practică și repartizarea elevilor la partenerii economici. Temele de practică sunt adaptate pentru fiecare calificare, iar documentele necesare sunt pregătite pentru a asigura o desfășurare eficientă a activităților.

Rezultate preconizate:

  • Metodologie detaliată pentru organizarea stagiilor.
  • Repartizarea a 252 de elevi către partenerii economici.
  • 18 tutori desemnați și instruiți.
  • Elaborarea caietelor de practică pentru fiecare calificare.
  • Organizarea logistică a stagiilor.

A.3.2. Derularea stagiilor de practica

Elevii participă la stagii în condiții reale de muncă, sub îndrumarea tutorilor desemnați. Activitatea include monitorizarea progresului elevilor, evaluarea competențelor dobândite și completarea caietelor de practică.

Rezultate preconizate:

  • 252 de elevi finalizează cu succes stagiile de practică.
  • 252 de caiete de practică completate și evaluate.
  • Evaluarea progresului și dezvoltarea competențelor relevante pentru piața muncii.
  • Acordarea burselor de 800 lei fiecărui participant.

A.3.3. Certificarea calificarii GT

Elevii susțin examene de certificare la finalul stagiilor. Această etapă include organizarea probelor practice și teoretice, evaluarea competențelor și emiterea certificatelor de calificare pentru participanții care finalizează cu succes programul.

Rezultate preconizate:

  • Minimum 227 de elevi obțin certificate de calificare recunoscute.
  • Creșterea angajabilității absolvenților pe piața muncii.

Validarea competențelor dobândite în cadrul proiectului.

Rezultate

Rezultatele Proiectului TEHNO-CAMP

  • Elaborarea și implementarea Planului de implementare.
  • Monitorizarea și raportarea progresului proiectului.
  • Alocarea eficientă a resurselor umane și financiare.
  • 252 de elevi selectați din calificările vizate.
  • 4 ateliere pe teme de egalitate, nediscriminare, accesibilitate și sustenabilitate.
  • Dosare conforme pentru toți participanții.
  • Selectarea a 12 parteneri economici.
  • Parteneriate formalizate prin convenții.
  • Colaborare eficientă între școală și mediul economic.
  • Crearea unei platforme online pentru conectarea elevilor cu angajatorii.
  • Facilitarea schimbului de informații între școală și companii.
  • Elaborarea metodologiei și caietelor de practică.
  • Pregătirea a 18 tutori.
  • Repartizarea elevilor conform profilurilor.
  • 252 de elevi finalizează stagiile în condiții reale de muncă.
  • Evaluarea rezultatelor și completarea caietelor de practică.
  • Examinarea a 252 de elevi.
  • 227 de certificări profesionale obținute.
  1. Elevi:
    • Stagii de practică reale și calificări recunoscute.
    • Bursă de 800 lei și kituri de practică.
  2. Impact comunitar:
    • Consolidarea relației școală-mediu economic.
    • Promovarea egalității, incluziunii și dezvoltării durabile.

Achiziții

  • Laptop
  • Multifuncțională
  • Motoferăstrău
  • Platforma online pentru informare coordonata

Anunțuri

Anunt conferinta proiect. Descarca aici fisierul pdf.

Galerie foto